Prawdopodobnie każdy z nas musiał albo w przyszłości będzie zmuszony do zatroszczenia się o sprawy związane z organizacją wesela. Powszechnie wiadomo, że załatwianie wszelkich formalności związanych z tym tematem jest czasochłonne i wymaga dużej samodyscypliny. Można jednak wszelkie organizacyjne kwestie oddać w ręce profesjonalnej firmy. Spróbujmy prześledzić jak założyć, utrzymać i zarobić na organizacji wesel i ślubów.
Na początku przygotujmy dobry biznesplan oraz spróbujmy ocenić szansę, jakie mamy w starciu z ewentualną konkurencją. Pomyślmy czy miejscowość, która chcemy wybrać na naszą działalność będzie odpowiednia. Z pewnością w większych miastach łatwiej będzie znaleźć klientów zainteresowanych tego typu usługą. Jednak nie do końca jest to dla przedsiębiorcy szansa na rozwój. Ma to związek z faktem, że np. w Warszawie istnieje szalenie duża konkurencja w tej branży. Wydaje się , że dobra lokalizacja to duże miasto, gdzie tego rodzaju usługi nie są powszechnie dostępne.
Osoba oferująca organizację wesel najczęściej zajmuje się praktycznie wszystkim, co dotyczy tematów ślubu i wesela. Wynajęcie lokalu, przez dekorację i wystrój aż do najdrobniejszych szczegółów będzie należało do naszych obowiązków. Myśląc o zyskach trzeba przyznać, że są one spore, zależne od prowizji . Sama prowizja zaś uzależniona jest najczęściej od stopnia trudności realizacji projektu.
Żeby firma mogła działać potrzebny jest spory wkład pracy. Najpewniej nie uda się jednej osobie zorganizować więcej niż trzech wesel w miesiącu. Fizycznie jest to niemożliwe. Jeśli chcemy prężnie funkcjonować można pomyśleć o zatrudnieniu osoby do pomocy. To oczywiście będzie wiązać się z odpowiednim wynagrodzeniem, co pociągnie za sobą podniesienie kosztów. Pamiętajmy, że dodatkowa osoba zatrudniona bardzo mocno je podnosi, co nie oznacza, iż dysponując większym kapitałem zatrudnianie kogokolwiek nie jest dobrym pomysłem. Uważajmy jednak na to, kogo zatrudniamy, ponieważ w tej branży rzetelność liczy się przede wszystkim.
Na starcie działalności koszty mogą oscylować wokół bardzo małej kwoty. Wariant najprostszy zakłada, że na wyposażeniu powinien pojawić się sprzęt komputerowy, stałe łącze internetowe, strona internetowa oraz telefony stacjonarny i komórkowy. Biuro możemy umiejscowić w naszym mieszkaniu, domu, zaoszczędzając na wynajęciu lokalu. Warto zainwestować w przenośny komputer, który pozwoli nam prezentować swoją ofertę w domu klienta. Z pewnością przyda się samochód oraz aparat cyfrowy.
Ta branża zdecydowanie ma przyszłość, ponieważ gospodarka rozwija się, ludzie nie mają czasu, by zorganizować tak dużą uroczystość. Często pojawiają się niespodziewane problemy, chociażby oddalenie miejsca uroczystości od miejsca zamieszkania. Ważne, by mieć świadomość, iż profil klientów, do których kierujemy naszą ofertę nie będzie oszczędny. Najważniejsza dla nich będzie skuteczność i dbanie o szczegóły, co musimy uczynić pierwszą i żelazną zasadą naszej firmy.
Autor: Patryk Szczerba