Rower to aktualnie najmodniejszy środek transportu. Wiele osób już teraz jeździ do pracy rowerem. Oczywiście większość, aktywnie spędzając czas, jeździ dla czystej przyjemności. Sprzedaż tego pojazdu utrzymuje się na stałym poziomie, dlatego i nasz serwis przygląda się działalności sklepu rowerowego.
Oczywiście na początku rozpisujemy dokładny biznesplan, by później przejść do spraw związanych z lokalizacją oraz wielkością i charakterem działania. Trzeba pamiętać o tym, że aby działalność przynosiła zyski, należy pomyśleć oprócz sprzedaży o serwisie rowerów.
Otwarcie sklepu nie jest tanie i może wynieść nawet 250- 300 tys. złotych. Taki wydatek pochłaniają wyposażenie sklepu i wydatki związane z zakupem partii rowerów oraz osprzętu. Dodatkowo trzeba mieć na uwadze takie sprawy jak czynsz, pensje dla pracowników oraz opłaty związane z eksploatacją.
Zastanawiając się nad lokalizacją trzeba zadbać o odpowiednią wielkość sklepu. Nie może być za mały, ponieważ rowery są towarem, który musi być wyeksponowany. Najlepiej, jeśli lokal jest na parterze. Dodatkowo duże miasto, osiedla, bliskość ścieżek rowerowych będą ogromnym atutem. Ważny jest też sam dojazd do sklepu.
Musimy zadbać o odpowiedni wygląd z zewnątrz. Potrzebne są duże witryny, które przyciągną wzrok klientów i reklama w lokalnych mediach i na ulotkach. To najłatwiejszy i zarazem najprostszy sposób dotarcia do klienta.
Obsługa klientów musi być na właściwym poziomie. Zadbajmy o fachowość porad zatrudniając pasjonatów rowerów. Branża ulega ewolucji, nowinki techniczne pojawiają się praktycznie z sezonu na sezon, dlatego tak ważne są odpowiednie kompetencje naszych pracowników. Warto zainteresować się szkoleniami, które najczęściej organizują firmy produkujące sprzęt. Korzyści z takich kursów są obustronne. Pracownicy się uczą, zaś firma promuje i reklamuje.
Obecne minęła moda na tzw. rowery górskie, która kilkanaście lat temu opanowała Polskę. Na topie są rowery trekkingowe, które coraz częściej służą nie tylko wycieczkom rekreacyjnym, ale w praktycznym załatwianiu spraw jak np. zakupy. Trzeba pamiętać o zasadzie dotyczącej jakości rowerów. Markety najczęściej sprzedają rowery w bardzo okazyjnych cenach, lecz ich jakość nie jest najlepsza. Jakość niestety kosztuje i dlatego zwracajmy uwagę na solidność wykonania i wszelkiego rodzaju szczegóły, gdy będziemy zaopatrywać się w sprzęt u producentów.
To biznes sezonowy, dlatego nastawiajmy się na rozsądne wydatkowanie, zarobionych w okresie wiosenno- letnim, pieniędzy tak, by móc inwestować. Zagrożenie czyha przede wszystkim ze strony wielkich sklepów sportowych, ale przy odpowiednim rozplanowaniu działalności i pasji rowerowej z pewnością uda się odnieść sukces.
Autor: Patryk Szczerba